Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conditions for healthy lifestyle in Czech pupils who are deaf and hard of hearing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149118" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conditions for healthy lifestyle in Czech pupils who are deaf and hard of hearing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to compare the educational environments of pupils educated in regular and special education programs to ascertain which environment promotes a healthy life style for pupils who are deaf and hard of hearing attending at ninebasic schools (grade 6th-9th). Six principals of regular schools and three principals of schools for the deaf were interviewed. The following methods were used: document analysis, questionnaires, interviews, and basic statistical procedures. The Mann-Whitney test was used to evaluate the interrelationship's of the questionnaires. The schools for the deaf have in more cases a teacher of physical education with a specialization for adapted physical activities or special education (p=.07) than the regularschools. Among regular schools and schools for the deaf in school capacity, developing educational and/or health related projects, thematic units that focus on health education and realized events in the field of health promotion and spor

  • Název v anglickém jazyce

    Conditions for healthy lifestyle in Czech pupils who are deaf and hard of hearing

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to compare the educational environments of pupils educated in regular and special education programs to ascertain which environment promotes a healthy life style for pupils who are deaf and hard of hearing attending at ninebasic schools (grade 6th-9th). Six principals of regular schools and three principals of schools for the deaf were interviewed. The following methods were used: document analysis, questionnaires, interviews, and basic statistical procedures. The Mann-Whitney test was used to evaluate the interrelationship's of the questionnaires. The schools for the deaf have in more cases a teacher of physical education with a specialization for adapted physical activities or special education (p=.07) than the regularschools. Among regular schools and schools for the deaf in school capacity, developing educational and/or health related projects, thematic units that focus on health education and realized events in the field of health promotion and spor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP176" target="_blank" >GP406/07/P176: Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th International Scientific Conference on Kinesiology "Fundamental and Applied Kinesiology - Steps Forward": Proceedings

  • ISBN

    978-953-317-027-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    40-42

  • Název nakladatele

    Faculty of Kinesiology, University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Opatija

  • Datum konání akce

    22. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku