Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145984" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role nemanuálních nosičů českého znakového jazyka ve výuce dětí se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je porovnat některé aspekty, kterými se projevy neslyšících odlišují od projevů slyšících. Jde vesměs o rozdíly podmíněné vnímáním okolního světa bez účasti sluchu. Nedostatek nebo úplná absence auditivního vnímání nutí přizpůsobit se vizuálnímu vnímání, například při sledování změn v prostoru, či při navazování konverzace. Významnou roli v komunikaci má nemanuální složka znakového jazyka, která tvoří jeho gramatiku. Vyjadřování gramatických kategorií mimikou je ve znakovém jazyce považováno za srovnatelné s prozodickými projevy v jazyce mluveném. U neslyšících dětí může díky přístupu k českému znakovému jazyku a vzdělávání v českém znakovém jazyce dojít ke kognitivnímu, emocionálnímu a sociálnímu vývoji na stejné úrovni jako u slyšících dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of non-manual carriers Czech sign language in the education of children with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to compare some aspects that differ the expressions of the deaf from the expressons of the people without hearing disabilities. These are mostly differences linked to the perception of the outside world without the participation of hearing. The lack or total absence of auditive perception forces to adapt to visual perception, such as monitoring changes in the space or during making contact. An important role in the communication has the non-manual component of Sign Language, which forms its grammar. Expression of grammatical categories with facial expressions in Sign Language is considered comparable to the prosodic expressions in spoken language. Cognitive, emotional and social development can be on the same level for both deaf children and the hearing ones thanks to an access to Czech Sign Language and education in Czech Sign Language.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied

  • ISBN

    978-80-89238-87-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    777-786

  • Název nakladatele

    Iris

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku