Pedagogové základních škol pro sluchově postižené a jejich povědomí o kultuře neslyšících a jejich zvycích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155669" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogové základních škol pro sluchově postižené a jejich povědomí o kultuře neslyšících a jejich zvycích
Popis výsledku v původním jazyce
Znakový jazyk má velký vliv na vývoj a utváření identity neslyšících. S uvědomělým užíváním znakového jazyka jako komunikačního nástroje se úzce pojí také odlišné vnímání světa, tedy kulturní odlišnost. Mají-li žáci se sluchovou vadou slyšící rodiče, bývá škola první zařízení, kde se tito žáci setkávají s českým znakovým jazykem. Na základních školách pro sluchově postižené vyučují převážně slyšící pedagogové a cílem bylo zjistit jejich povědomí o kultuře Neslyšících. Nakolik jsou slyšící pedagogové schopni předávat svým žákům informace o kultuře Neslyšících, o českém znakovém jazyce a nakolik jsou schopni být vzorem pro žáky se sluchovou vadou. Výzkum byl prováděn formou strukturovaného rozhovoru.
Název v anglickém jazyce
Teachers at Primary Schools for the Hearing Impaired and their Deaf Culture and Customs Awareness
Popis výsledku anglicky
Sign language has a great influence on the deaf people's identity development and shaping. The conscious use of sign language as a communication tool is also closely linked to a different perception of the world, the cultural diversity. When pupils withhearing impairment have hearing parents, the school for the hearing impaired is usually the first institution where those students first encounter Czech sign language. There are mostly hearing teachers at Primary schools for the hearing impaired and theaim was to assess their Deaf culture awareness. How much are hearing teachers able to pass on the information about Deaf culture and Czech sign language to their students and to what extent are they able to be a role model for pupils with hearing impairment. The research was conducted through the form of through structured interviews.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
136-142
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—