Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153003" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury
Popis výsledku v původním jazyce
Jazykové uvědomění neslyšícího je jedním z hlavních znaků, které ho řadí do komunity neslyšících. Znakový jazyk má velký vliv na vývoj a utváření identity neslyšících. S uvědomělým užíváním znakového jazyka jako komunikačního nástroje, se úzce pojí takéodlišné vnímání světa, tedy kulturní odlišnost. Na základních školách pro sluchově postižené je v současné době v rámci RVP zaváděn předmět Znakový jazyk, který svou náplní přispívá k celkovému vývoji jazykového uvědomění neslyšících žáků, uživatelů znakového jazyka. V příspěvku jsou prezentovány závěry výzkumu, který byl zaměřen na zjištění vnímání znakového jazyka samotnými uživateli, žáky II. stupně základních škol pro sluchově postižené s využitím metody kvalitativního přístupu.
Název v anglickém jazyce
The Issue of Language Awareness of Deaf Individuals in Relation to not only Czech Language, but also Sign Language, Interconnection with Awareness of their own Identity and their own Culture
Popis výsledku anglicky
Language Deaf awareness is one of the main characters, which belongs to the Deaf community. Sign language has a great impact on the development and shaping the identity of the deaf. The conscious use of sign language as a communication tool is also closely linked to a different perception of the world, and cultural diversity. On the primary school for the hearing impaired there is currently introduced the subject of sign language under the RVP. Its content contributes to the overall development of language awareness of deaf pupils, sign language users. The contribution presents research findings which focused on the perception of sign language users themselves, lower-secondary-school pupils for the hearing impaired, using the method of qualitative approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interdisciplinární pohledy na jinakost
ISBN
978-80-244-4483-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
113-121
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—