Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153003" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika jazykového uvědomění neslyšících jedinců ve vztahu nejen k jazyku českému, ale i k jazyku znakovému, vzájemné propojení s uvědomováním si vlastní identity a vlastní kultury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jazykové uvědomění neslyšícího je jedním z hlavních znaků, které ho řadí do komunity neslyšících. Znakový jazyk má velký vliv na vývoj a utváření identity neslyšících. S uvědomělým užíváním znakového jazyka jako komunikačního nástroje, se úzce pojí takéodlišné vnímání světa, tedy kulturní odlišnost. Na základních školách pro sluchově postižené je v současné době v rámci RVP zaváděn předmět Znakový jazyk, který svou náplní přispívá k celkovému vývoji jazykového uvědomění neslyšících žáků, uživatelů znakového jazyka. V příspěvku jsou prezentovány závěry výzkumu, který byl zaměřen na zjištění vnímání znakového jazyka samotnými uživateli, žáky II. stupně základních škol pro sluchově postižené s využitím metody kvalitativního přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Issue of Language Awareness of Deaf Individuals in Relation to not only Czech Language, but also Sign Language, Interconnection with Awareness of their own Identity and their own Culture

  • Popis výsledku anglicky

    Language Deaf awareness is one of the main characters, which belongs to the Deaf community. Sign language has a great impact on the development and shaping the identity of the deaf. The conscious use of sign language as a communication tool is also closely linked to a different perception of the world, and cultural diversity. On the primary school for the hearing impaired there is currently introduced the subject of sign language under the RVP. Its content contributes to the overall development of language awareness of deaf pupils, sign language users. The contribution presents research findings which focused on the perception of sign language users themselves, lower-secondary-school pupils for the hearing impaired, using the method of qualitative approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interdisciplinární pohledy na jinakost

  • ISBN

    978-80-244-4483-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    113-121

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku