Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hearing Teachers at the Primary Schools for the Hearing Impaired in the Czech Republic and the in Deaf Culture Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155680" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.380" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.380</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.380" target="_blank" >10.17770/sie2015vol3.380</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hearing Teachers at the Primary Schools for the Hearing Impaired in the Czech Republic and the in Deaf Culture Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When pupils with hearing impairment have hearing parents, the school for hearing impaired is usually the first institution where those students first encounter Czech sign language. That is why teachers should have information about Deaf culture, customsand history. Only then can a student with a hearing impairment become convinced that his language is full-fledged so he can be proud of it, as well as his Deaf culture. Teachers at Primary schools for the hearing impaired are supposed to be role models for pupils with hearing impairment and be one of the first people who are influencing them in this area. The aim of the research was to find out the level of Deaf cultural awareness of hearing teachers and whether they do know the customs and traditions of the Deaf. The research was conducted through the form of through structured interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Hearing Teachers at the Primary Schools for the Hearing Impaired in the Czech Republic and the in Deaf Culture Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    When pupils with hearing impairment have hearing parents, the school for hearing impaired is usually the first institution where those students first encounter Czech sign language. That is why teachers should have information about Deaf culture, customsand history. Only then can a student with a hearing impairment become convinced that his language is full-fledged so he can be proud of it, as well as his Deaf culture. Teachers at Primary schools for the hearing impaired are supposed to be role models for pupils with hearing impairment and be one of the first people who are influencing them in this area. The aim of the research was to find out the level of Deaf cultural awareness of hearing teachers and whether they do know the customs and traditions of the Deaf. The research was conducted through the form of through structured interviews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

    978-9984-44-165-8

  • ISSN

    2256-0637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    135-144

  • Název nakladatele

    Rezeknes Augstskola

  • Místo vydání

    Rezekne

  • Místo konání akce

    Rezekne, Latvia

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku