Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

50 let výzkumů působení očekávání učitele na vztah k žákům

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297386" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    50 let výzkumů působení očekávání učitele na vztah k žákům

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem toho článku je představit vliv učitelových očekávání (Pygmalion a Golem efekt) ve školní praxi. Hypotéza souvislosti sebenaplňujících předpovědí a učitelových očekávání byla testována ve stovkách výzkumů. 50 let zkoumání této problematiky potvrdiloexistenci Pygmalion a Golem efektu mezi učiteli. Tento článek přináší přehled výsledků výzkumů efektů očekávání a shrnuje důsledky tohoto fenoménu ve školní praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    50 years of research on teacher expectations influence relationship with the students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of is article is to introduce impact of expectancy effects in school practisse (Pygmalion effect and Golem effect). Hypotheses regarding self-fulfilling prophecies and teacher expectations were tested in hunderts surveys. Intensive classroom research in past 50 years has confirmed the Pygmalion and Golem effect among teachers. The paper brings an overview of results of expectancy effects surveys and summarizes consequences of this phenomenon in edu-cational practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola jako místo setkávání aneb učíme se pro život ne pro školu

  • ISBN

    978-80-7308-560-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    22-33

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlov v Praze, filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku