50 let výzkumů působení očekávání učitele na vztah k žákům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297386" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
50 let výzkumů působení očekávání učitele na vztah k žákům
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem toho článku je představit vliv učitelových očekávání (Pygmalion a Golem efekt) ve školní praxi. Hypotéza souvislosti sebenaplňujících předpovědí a učitelových očekávání byla testována ve stovkách výzkumů. 50 let zkoumání této problematiky potvrdiloexistenci Pygmalion a Golem efektu mezi učiteli. Tento článek přináší přehled výsledků výzkumů efektů očekávání a shrnuje důsledky tohoto fenoménu ve školní praxi.
Název v anglickém jazyce
50 years of research on teacher expectations influence relationship with the students
Popis výsledku anglicky
The aim of is article is to introduce impact of expectancy effects in school practisse (Pygmalion effect and Golem effect). Hypotheses regarding self-fulfilling prophecies and teacher expectations were tested in hunderts surveys. Intensive classroom research in past 50 years has confirmed the Pygmalion and Golem effect among teachers. The paper brings an overview of results of expectancy effects surveys and summarizes consequences of this phenomenon in edu-cational practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola jako místo setkávání aneb učíme se pro život ne pro školu
ISBN
978-80-7308-560-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
22-33
Název nakladatele
Univerzita Karlov v Praze, filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—