Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak na nás působí naše očekávání?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297384" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak na nás působí naše očekávání?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Působení očekávání na naše chování bylo psychology zkoumáno v celé řadě oblastí našeho života, včetně školního prostředí. Je tomu právě padesát let, co významný americký psycholog Robert Rosenthal uskutečnil slavný experiment Pygmalion, který potvrdil vliv očekávání na práci učitele. Od té doby si kladou psychologové otázky, jak se to stane, že pouhé očekávání učitele může ovlivnit výsledky jeho žáků, jaké mechanismy zde působí nebo jak se takovým procesům můžeme bránit. Jak naznačují výsledky výzkumů,zhruba 10 - 20 % učitelů se nechá ve své práci ovlivnit pozitivním či negativním očekáváním vůči žákům. Může v tomto směru pomoci učitelům i školní psycholog?

  • Název v anglickém jazyce

    How affects us our expectations?

  • Popis výsledku anglicky

    The effect of expectations on our behavior has been studied by psychologists in many areas of our lives, including the school environment. It is now fifty years since the great American psychologist Robert Rosenthal conducted the famous experiment Pygmalion, that confirmed the effects of expectations on the work of teachers. Since then, psychologists ask questions about how it is possible that mere expectations of the teacher can affect the results of his pupils, what mechanisms are at work here, or howwe can defend ourselves from these processes. As indicated by the results of research, roughly 10-20 % of teachers let their work be influenced by positive or negative expectations towards their pupils. Can the school psychologist help the teachers in any way?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Školní poradenství v praxi: nový odborný časopis pro poradenské pracovníky

  • ISSN

    2336-3436

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    15-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus