Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00097319" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00097319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-2-287" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-2-287</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-2-287" target="_blank" >10.5817/PedOr2017-2-287</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z možností, jak lze podporovat školy v jejich směřování k inkluzivnímu vzdělávání, je posilování odborného potenciálu škol skrze ustavování nových, poradensky orientovaných funkcí pedagogických pracovníků či dalších specialistů. Mezi tyto specialisty bezesporu patří i školní psychologové a naším záměrem v tomto textu je přiblížit, jak inkluzivní směřování škol proměňuje náhled školních psychologů na svou práci. Na základě empirických dat (vícečetná případová studie) ze dvou základních proinkluzivních škol ukazujeme, jak školní psychologové reflektují svou práci, jak vnímají (staro)nová očekávání učitelů i vedení svých škol a jak nahlížejí vlastní roli v podpoře školy při zvládání zvyšující se diverzity žáků.
Název v anglickém jazyce
Changes in the work of school psychologists in pro-inclusive schools
Popis výsledku anglicky
One way in which schools can be encouraged in their direction towards inclusion in education is to strengthen the professional potential of schools through the establishment of new, counseling-oriented functions of pedagogical staff and other specialists. These specialists undoubtedly include school psychologists and our intention in this study is to explore how inclusive schooling is changing the view of school psychologists to their work. Based on empirical data (multiple case study) of two basic schools we show how school psychologists rebuild their work, how they perceive new expectations of teachers and leadership of their schools and how they look at their own role in supporting the school in coping with the increasing diversity of pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
287-307
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—