Jak se vyslovují názvy cizích produktů v televizních reklamách?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10318891" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10318891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se vyslovují názvy cizích produktů v televizních reklamách?
Popis výsledku v původním jazyce
Článek analyzuje fonetickou stránku cizích značek v českých televizních reklamách. Výsledky potvrzují dominantní roli principu fonologické aproximace, který se často kombinuje s grafickou výslovností. Původní výslovnost je překvapivě řídká.
Název v anglickém jazyce
Pronunciation of Foreign Brand Names in TV Advertising
Popis výsledku anglicky
In this article we analyse phonetic aspects of foreign brand names appearing in Czech TV advertisements. The results confirm the dominance of the phonological approximation principle, which is often combined with the spelling pronunciation principle. Original pronunciation is surprisingly rare.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-00372S" target="_blank" >GA13-00372S: Výslovnost neintegrovaného lexika v češtině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
76-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—