Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání lidstva v dějinách : K širšímu pojmu vzdělání v německé klasické filosofii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10319800" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10319800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání lidstva v dějinách : K širšímu pojmu vzdělání v německé klasické filosofii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor ve své stati rozvíjí tezi, že pojem vzdělání nebo vzdělávání (Bildung) je v německém idealismu chápán dvěma způsoby: jako kultivace jedince a jako kolektivní výchova lidstva v dějinách. Zakladatelem této dvojí koncepce je J. G. Herder; Kant poté rozvinul ideu kolektivní výchovy lidstva v dějinách jako postupné zdokonalování lidských bytostí, tj. jako vývoj kultury. Z Kantova pojetí vychází Schiller, který kritizoval společnost za nepřipravenost k revoluci. Nejvlastnějším autorem konceptu vzdělávání lidstva je však až Hegel, který sleduje dějiny jako vývoj vědomí svobody. Podle Hegela je to německá filosofie morality a povinnosti (Kant), která vychovává člověka k tomu, aby si byl vědom své autonomie a zároveň respektoval společenskou dělbu práce idělbu společenských mocí, které jsou výrazem obecné vůle.

  • Název v anglickém jazyce

    The Education of Humanity in History : Towards a Broader Concept of Education in German Classical Philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    The author develops in his essay the thesis that the concept of education (Bildung) in German classical philosophy is understood in two senses: as cultivation of the individual, and as collective education of humanity in history. The founder of this dualconception was J. G. Herder; Kant then developed the idea of collective education of humanity in history as a gradual perfection of human beings, i. e. as the development of culture. Kant's conception was taken up by Schiller who criticised the societyof his time for not being morally ready for revolution. But the main author of the idea of the education of humanity is Hegel who follows history as the development of the consciousness of freedom. Hegel believed that German philosophy of morality and duty (Kant) educated man to be conscious of his autonomy and simultaneously to respect the social division of labour as well as the division of political power in the state.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů