Proměna vysokoškolské výuky. Zkušenost s využitím kooperativních skupin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10319802" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10319802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměna vysokoškolské výuky. Zkušenost s využitím kooperativních skupin
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na akční výzkum na vysoké škole, na jeho místo v transformačních edukačních procesech, konkrétněji v přístupech vrstevnického učení. Zabývá se problematikou kooperativního vrstevnického učení, jeho rolí ve vzdělávání na současných vysokých školách. V článku je prezentován akční výzkum výuky: jeho cílem bylo zkoumat vztah kooperativních učebních skupin k zapojení studentů do výuky. Výsledky ukazují, že součinnost studentů v dlouhodobých učebních skupinách mělo u studentů pozitivní vlivna úroveň zapojení do výuky, na jejich odpovědnost za plnění úkolů.
Název v anglickém jazyce
Transforming higher education classrooms: cooperative learning groups experience
Popis výsledku anglicky
The article focuses on action research in higher education, its place in transformative educational processes, specifically in peer learning approaches. It deals with issues of cooperative peer learning, its role in education at universities nowadays. Inthe article an action research is presented: its aim is to search for the relationship between using cooperative learning groups in education and student engagement in learning. Research findings revealed that learning in long-term cooperative groups had a positive influence on the student engagement level, on the commitment to assignements.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
XX
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
81-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—