Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00122351" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00122351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2098" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2098</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9914-2021" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9914-2021</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.
Název v anglickém jazyce
Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities
Popis výsledku anglicky
The book presents peer learning among part-time students as an essential part of their higher education experience. It summarizes the research that indicates that students' achievement, well-being, and study engagement are related to peer learning. Possibilities for supporting peer learning are discussed. Qualitative research of peer learning among part-time students studying for educational degrees offers descriptions of contextual influences and peer learning situations. Based on patterns of occurrence of peer learning situations, three types of peer learning among part-time students are defined: studying beside peers, studying together with peers, and studying due to peers. Each type brings specific benefits and requires distinct support.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021099142
Počet stran knihy
249
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—