Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam vzájemného učení mezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00139296" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00139296 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011" target="_blank" >10.11118/lifele20211101011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam vzájemného učení mezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je zodpovědět otázku, jak vzájemné učení mezi českými studenty kombinovaného studia pedagogických oborů na veřejných vysokých školách působí jako prevence neúspěšného ukončení studia. Na základě analýzy 28 biografických narativních rozhovorů, 94 písemných narativů a 6 focus groups ukážu, že vzájemné učení vnímají zapojení studenti jako klíčovou část svých studií. Vzájemné učení totiž usnadňuje studentům adaptaci a orientaci ve vysokoškolském prostředí, pomáhá jim smysluplně pracovat s obsahy studia a podílí se i na jejich motivaci ve studiu pokračovat.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPORTANCE OF PEER LEARNING AMONG PART-TIME STUDENTS IN PREVENTING DROP OUT

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to answer how peer learning among Czech part-time students studying in educational programs in public tertiary education prevents drop out. The analysis covers 28 narrative biographies, 94 written narratives, and 6 focus groups. Results show that involved part-time students perceive their peer learning as a crucial element of their studies. Peer learning helps them adapt to higher education studies, enables them to work meaningfully with studied contents, and enhances their motivation to complete their studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15451S" target="_blank" >GA18-15451S: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong learning - celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

    1805-8868

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    11-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus