Význam vzájemného učení mezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00139296" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00139296 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011" target="_blank" >10.11118/lifele20211101011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam vzájemného učení mezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zodpovědět otázku, jak vzájemné učení mezi českými studenty kombinovaného studia pedagogických oborů na veřejných vysokých školách působí jako prevence neúspěšného ukončení studia. Na základě analýzy 28 biografických narativních rozhovorů, 94 písemných narativů a 6 focus groups ukážu, že vzájemné učení vnímají zapojení studenti jako klíčovou část svých studií. Vzájemné učení totiž usnadňuje studentům adaptaci a orientaci ve vysokoškolském prostředí, pomáhá jim smysluplně pracovat s obsahy studia a podílí se i na jejich motivaci ve studiu pokračovat.
Název v anglickém jazyce
IMPORTANCE OF PEER LEARNING AMONG PART-TIME STUDENTS IN PREVENTING DROP OUT
Popis výsledku anglicky
The paper aims to answer how peer learning among Czech part-time students studying in educational programs in public tertiary education prevents drop out. The analysis covers 28 narrative biographies, 94 written narratives, and 6 focus groups. Results show that involved part-time students perceive their peer learning as a crucial element of their studies. Peer learning helps them adapt to higher education studies, enables them to work meaningfully with studied contents, and enhances their motivation to complete their studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15451S" target="_blank" >GA18-15451S: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
1805-8868
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
11-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—