Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10319805" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10319805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na možnosti rozvoje vysokoškolské didaktiky v proměňujících se podmínkách vysokého školství u nás. Na základě historicko-vývojového a srovnávacího zkoumání se jako výrazný zdroj rozvoje této pedagogické disciplíny ukazuje teorie učitelského vzdělávání, resp. didaktika vysokoškolského vzdělávání učitelů. Cílem studie je představit základní tendence v teorii učitelského vzdělávání jako možný zdroj rozvoje vysokoškolské didaktiky. Po stručném historickém úvodu a vymezení proměn vysoké školy z pedagogického hlediska uvádí text oblasti výzkumu učitelského vzdělávání, které by (s vědomím specifiky jednotlivých vysokých škol) mohly poskytnout impulsy pro rozvoj vysokoškolské didaktiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Higher education didactics and theory of teacher education as a mens of its development

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores the possibilities of higher education didactics development within the changing conditions of the university education in the Czech Republic. The historical-developmental and comparative research show that theory of teachers training or university teachers training didactics are an important source of the development of university education as educational discipline. The aim of this study is to present the fundamental trends in teachers training theory as a possible source of development of higher education didactics. A brief historical introduction and determination of university education changes from the educational point of view are followed by a presentation of teachers training research areas that might provide stimulus for thedevelopment of university didactics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    36-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus