Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10319805" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10319805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na možnosti rozvoje vysokoškolské didaktiky v proměňujících se podmínkách vysokého školství u nás. Na základě historicko-vývojového a srovnávacího zkoumání se jako výrazný zdroj rozvoje této pedagogické disciplíny ukazuje teorie učitelského vzdělávání, resp. didaktika vysokoškolského vzdělávání učitelů. Cílem studie je představit základní tendence v teorii učitelského vzdělávání jako možný zdroj rozvoje vysokoškolské didaktiky. Po stručném historickém úvodu a vymezení proměn vysoké školy z pedagogického hlediska uvádí text oblasti výzkumu učitelského vzdělávání, které by (s vědomím specifiky jednotlivých vysokých škol) mohly poskytnout impulsy pro rozvoj vysokoškolské didaktiky.
Název v anglickém jazyce
Higher education didactics and theory of teacher education as a mens of its development
Popis výsledku anglicky
The study explores the possibilities of higher education didactics development within the changing conditions of the university education in the Czech Republic. The historical-developmental and comparative research show that theory of teachers training or university teachers training didactics are an important source of the development of university education as educational discipline. The aim of this study is to present the fundamental trends in teachers training theory as a possible source of development of higher education didactics. A brief historical introduction and determination of university education changes from the educational point of view are followed by a presentation of teachers training research areas that might provide stimulus for thedevelopment of university didactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXIII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
36-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—