Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection od constructivist theories in current educational practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153507" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection od constructivist theories in current educational practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. In a teacher/student interaction is reflected personality, psychological traits, attitudes and cultural capital of the participants of the educational process as well as declared teacher's effort to mediate didactic content to the student(s). Concernig the changing roles of teacher and student, which is followed by a concept based on pedagogical constructivism. It is important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. Discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theory and didactics.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection od constructivist theories in current educational practice

  • Popis výsledku anglicky

    In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. In a teacher/student interaction is reflected personality, psychological traits, attitudes and cultural capital of the participants of the educational process as well as declared teacher's effort to mediate didactic content to the student(s). Concernig the changing roles of teacher and student, which is followed by a concept based on pedagogical constructivism. It is important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. Discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theory and didactics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings

  • ISBN

    978-986-90052-0-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    180-191

  • Název nakladatele

    Higher Education Forum

  • Místo vydání

    Taipei

  • Místo konání akce

    Taipei, Taiwan

  • Datum konání akce

    21. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku