Reflection od constructivist theories in current educational practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153507" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflection od constructivist theories in current educational practice
Popis výsledku v původním jazyce
In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. In a teacher/student interaction is reflected personality, psychological traits, attitudes and cultural capital of the participants of the educational process as well as declared teacher's effort to mediate didactic content to the student(s). Concernig the changing roles of teacher and student, which is followed by a concept based on pedagogical constructivism. It is important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. Discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theory and didactics.
Název v anglickém jazyce
Reflection od constructivist theories in current educational practice
Popis výsledku anglicky
In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. In a teacher/student interaction is reflected personality, psychological traits, attitudes and cultural capital of the participants of the educational process as well as declared teacher's effort to mediate didactic content to the student(s). Concernig the changing roles of teacher and student, which is followed by a concept based on pedagogical constructivism. It is important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. Discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theory and didactics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings
ISBN
978-986-90052-0-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
180-191
Název nakladatele
Higher Education Forum
Místo vydání
Taipei
Místo konání akce
Taipei, Taiwan
Datum konání akce
21. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—