Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hrpub.org/download/20150510/UJER6-19503275.pdf" target="_blank" >http://www.hrpub.org/download/20150510/UJER6-19503275.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2015.030506" target="_blank" >10.13189/ujer.2015.030506</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. The teacher - student interaction is reflected by personality, psychological traits, attitudes and cultura l capital of the participants of the educational process as well as the teacher's effort to mediate the didactic content to the students. Concerning the changing roles of the teacher and the student, which is followed by a concept based on pedagogical cons tructivism, it is also important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. The present discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theor y and didactics.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice

  • Popis výsledku anglicky

    In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. The teacher - student interaction is reflected by personality, psychological traits, attitudes and cultura l capital of the participants of the educational process as well as the teacher's effort to mediate the didactic content to the students. Concerning the changing roles of the teacher and the student, which is followed by a concept based on pedagogical cons tructivism, it is also important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. The present discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theor y and didactics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universal Journal of Educational Research

  • ISSN

    2332-3205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    345-349

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus