Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.hrpub.org/download/20150510/UJER6-19503275.pdf" target="_blank" >http://www.hrpub.org/download/20150510/UJER6-19503275.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2015.030506" target="_blank" >10.13189/ujer.2015.030506</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice
Popis výsledku v původním jazyce
In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. The teacher - student interaction is reflected by personality, psychological traits, attitudes and cultura l capital of the participants of the educational process as well as the teacher's effort to mediate the didactic content to the students. Concerning the changing roles of the teacher and the student, which is followed by a concept based on pedagogical cons tructivism, it is also important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. The present discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theor y and didactics.
Název v anglickém jazyce
Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice
Popis výsledku anglicky
In this overview study, we would like to present the basic constructivist approaches that have affected or influenced the current concept of education. The teacher - student interaction is reflected by personality, psychological traits, attitudes and cultura l capital of the participants of the educational process as well as the teacher's effort to mediate the didactic content to the students. Concerning the changing roles of the teacher and the student, which is followed by a concept based on pedagogical cons tructivism, it is also important to accept the need for adequate training of undergraduate teachers and further education of teachers in practice. The present discourse analysis will focus on the implementation of constructivist theory in educational theor y and didactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Universal Journal of Educational Research
ISSN
2332-3205
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
345-349
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—