Didaktické hry v matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974120" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf" target="_blank" >https://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické hry v matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se věnuje didaktickým hrám v matematice v průběhu celého procesu vzdělávání. V kontextu konstruktivistického pojetí výuky jsou představeny tři konkrétní typy her, které toto smýšlení svým obsahem podporují. Mezi zmíněné hry patří matematický řetěz, geometrický diktát a vybarvovací puzzle, které jsou navrženy tak, aby procvičovaly různé matematické koncepty pro všechny věkové skupiny žáků. Článek se svým záměrem opírá o dotazníkové šetření, které proběhlo v lednu 2023, zaměřené na zjišťování, zda vyučující didaktické hry do hodiny matematiky zapojujía za jakým účelem.
Název v anglickém jazyce
Didactic games in mthematics
Popis výsledku anglicky
This article is devoted to didactic games in mathematics during the entire educational process. In the context of the constructivist concept of teaching, three specific types of games are presented, which support this thinking with their content. The games mentioned include Math Chain, Geometry Dictation, and Coloring Puzzle, designed to practice different math concepts for all age groups of students. The article's purpose is based on a questionnaire survey in January 2023, aimed at finding out whether teachers include didactic games in mathematics lessons and for what purpose.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
2571-2519
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
52-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—