Comparing native-speaker and advanced-learner speech rates in a parallel corpus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320978" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparing native-speaker and advanced-learner speech rates in a parallel corpus
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation reports on the results of an analysis of speech rate in advanced-learner and native-speaker English and aims to establish the effect task design plays on speech rate in both groups of speakers. It shows that whilst considerable difference exists between the native and non-native speech rates, both groups of speakers are comparatively similarly affected by task design.
Název v anglickém jazyce
Comparing native-speaker and advanced-learner speech rates in a parallel corpus
Popis výsledku anglicky
The presentation reports on the results of an analysis of speech rate in advanced-learner and native-speaker English and aims to establish the effect task design plays on speech rate in both groups of speakers. It shows that whilst considerable difference exists between the native and non-native speech rates, both groups of speakers are comparatively similarly affected by task design.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů