Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speech rate revisited: The effect of task design on speech rate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10400013" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10400013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1075/scl.92.09gra" target="_blank" >https://doi.org/10.1075/scl.92.09gra</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/scl.92.09gra" target="_blank" >10.1075/scl.92.09gra</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Speech rate revisited: The effect of task design on speech rate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study aims to explore the effect of elicitation-task design on speech rate. The data derives from the Czech learner subcorpus of the Louvain International Database of Spoken English Interlanguage (LINDSEI_CZ), its native English counterpart the Louvain Corpus of Native English Conversation (LOCNEC) and a corpus of native Czech recorded by the same speakers as in LINDSEI_CZ. Speech rates in words per minute are compared using ANOVA. Significantly lower speech rates are found especially in the picture-based task, showing that such tasks are cognitively demanding both for learners and natives. Differences between monologic and dialogic tasks are smaller and not statistically significant. The study explores possible reasons for these differences and draws implications for corpus design and research design as well as for language assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Speech rate revisited: The effect of task design on speech rate

  • Popis výsledku anglicky

    The present study aims to explore the effect of elicitation-task design on speech rate. The data derives from the Czech learner subcorpus of the Louvain International Database of Spoken English Interlanguage (LINDSEI_CZ), its native English counterpart the Louvain Corpus of Native English Conversation (LOCNEC) and a corpus of native Czech recorded by the same speakers as in LINDSEI_CZ. Speech rates in words per minute are compared using ANOVA. Significantly lower speech rates are found especially in the picture-based task, showing that such tasks are cognitively demanding both for learners and natives. Differences between monologic and dialogic tasks are smaller and not statistically significant. The study explores possible reasons for these differences and draws implications for corpus design and research design as well as for language assessment.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and Language Teaching

  • ISBN

    978-90-272-0236-9

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    175-189

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    John Benjamins Publishing Company

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Kód UT WoS kapitoly