Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the relation between L1 and L2 speech rate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10372457" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10372457 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/19:10396272

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the relation between L1 and L2 speech rate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented research project contributes to the study of spoken learner language and focuses especially on the study of L2 fluency. It studies to what extent the speech habits in the mother tongue are projected into the learner language. The aim of the project is to supplement the LINDSEI_CZ corpus (i.e. the corpus of English spoken by proficient learners with Czech as their L1) with recordings and transcriptions of the same learners speaking their mother tongue. The purpose is to examine speech rate and disfluency features in both their L1 and L2, and thus contribute to the study of language transfer in speech fluency.

  • Název v anglickém jazyce

    On the relation between L1 and L2 speech rate

  • Popis výsledku anglicky

    The presented research project contributes to the study of spoken learner language and focuses especially on the study of L2 fluency. It studies to what extent the speech habits in the mother tongue are projected into the learner language. The aim of the project is to supplement the LINDSEI_CZ corpus (i.e. the corpus of English spoken by proficient learners with Czech as their L1) with recordings and transcriptions of the same learners speaking their mother tongue. The purpose is to examine speech rate and disfluency features in both their L1 and L2, and thus contribute to the study of language transfer in speech fluency.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů