Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Repeats in advanced spoken English of learners with Czech as L1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10366621" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10366621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=95832" target="_blank" >http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=95832</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/24646830.2017.34" target="_blank" >10.14712/24646830.2017.34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Repeats in advanced spoken English of learners with Czech as L1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of a study of the use of repeats in advanced learner English and contributes to the study of L2 fluency. The analysed 13 hours of recordings with 50 Czech advanced learners of English revealed 1,905 instances of repeats which mainly (78%) consisted of one-word repeats occurring at the beginning of clauses and constituents. Two-word repeats were less frequent (19%) but appeared in the same positions within the utterances. Longer repeats are rarer. A comparison with similar analyses shows that Czech advanced learners of English use repeats in similar ways as advanced learners of English with different L1s and also as native speakers. It appears that these learners successfully adopt the nativelike strategy of using repeats either as a result of exposure to native speech or as transfer from their L1s. A question remains whether such strategies can become part of L2 instruction. Spoken learner corpora also ought to include samples of the learners&apos; L1 production.

  • Název v anglickém jazyce

    Repeats in advanced spoken English of learners with Czech as L1

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of a study of the use of repeats in advanced learner English and contributes to the study of L2 fluency. The analysed 13 hours of recordings with 50 Czech advanced learners of English revealed 1,905 instances of repeats which mainly (78%) consisted of one-word repeats occurring at the beginning of clauses and constituents. Two-word repeats were less frequent (19%) but appeared in the same positions within the utterances. Longer repeats are rarer. A comparison with similar analyses shows that Czech advanced learners of English use repeats in similar ways as advanced learners of English with different L1s and also as native speakers. It appears that these learners successfully adopt the nativelike strategy of using repeats either as a result of exposure to native speech or as transfer from their L1s. A question remains whether such strategies can become part of L2 instruction. Spoken learner corpora also ought to include samples of the learners&apos; L1 production.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Philologica

  • ISSN

    0567-8269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus