Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deweyho epistemologie a pedagogika problému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10321161" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10321161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Deweyho epistemologie a pedagogika problému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem studie je Deweyho pojetí problému, jež tvoří jednak důležitý příspěvek do problematiky epistemologické, jednak významný pedagogický princip moderní výchovné teorie a didaktiky. Problém a problematizace jsou samotným Deweyem analyzovány v několikarovinách. Za prvé v rovině epistemologické, na níž se Dewey věnuje zejména otázce vztahu rozumu a zkušenosti, chtěje překonat tradiční dualismus racionalismu a empirismu. K tomu se druží otázka po podstatě myšlení a program transformace logiky jako teorie správného usuzování v logiku jako experimentální disciplínu. Dále je problém tématizován v rovině psychologické, na které se ukazuje jako hybná síla vůle k poznání a ""motor"" duševního vývoje. Třetí rovinou je rovina pedagogická, v níž běží o koncepci problematizace jako východiska pro výchovně vzdělávací praxi s důrazem na výhody projektové metody. Cílem příspěvku je ukázat Deweyho jako zakladatelskou osobnost problematologie a jako myslitele usilujícího překonat tradiční filosofick

  • Název v anglickém jazyce

    Dewey's epistemology and pedagogy problem

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the study is Dewey's concept of problem. The concept is analyzed from different points of view. The first point of view is epistemological - Dewey pays attention to the problem of reason - experience relationship and to the question of the nature of thinking. The crucial topic there is a transformation of logic from a formal to an experimental discipline. The second point of view is psychological. Dewey describes problem as a vis motrix of mental evolution. The third aspect is represented by a pedagogical point of view which emphasizes the problematisation as a basis for educational praxis and project method. The goal of the study is to show Dewey as a founder of problematology and as a thinker who tries to overcome traditional philosophical and pedagogical dichotomy of reason - experience.??

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Meziválečná školská reforma v Československu

  • ISBN

    978-80-200-2496-1

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    112-135

  • Počet stran knihy

    326

  • Název nakladatele

    Academia a NPMaK J. A. Komenského

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly