Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Patočkova raná filosofie umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10314863" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10314863 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Patočkova raná filosofie umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie analyzuje Patočkovy názory na umění z období předválečného a válečného. Protože problematika umění netvoří u Patočky samostatný oddíl, ale je součástí širšího filosofického pozadí, věnuje se první část práce vymezení filosofických východisek Jana Patočky v tomto období. Druhá část zapojuje Patočkovy názory na umění do zmiňovaného kontextu a to jak z pohledu recipienta, tak i umělce. Umění se ukazuje z obou hledisek representovat pro Patočku jednu z dějinných mocí ducha, který představuje reflexi životní formy světa. Poslední dvě části studie se věnují specifickým charakteristikám umění, které jej odlišují od ostatních forem reflexe světa, jako je filosofie, věda a náboženství, tak i od před-reflexivní podoby těchto mocí, kterou je mýtus.

  • Název v anglickém jazyce

    Patočka's Early Philosophy of Art

  • Popis výsledku anglicky

    This essay analyses Patočka's philosophy of art in the period before and during the Second World War. Since the philosophy of art in Patočka's thinking is part of a broader philosophical debate, the first section of this introduces the main philosophical problems that Patočka was dealing with at this time. The second part of the essay introduces the place that art has in this broader philosophical context, from the point of view both of the artist and of the viewer. In any case, art for Patočka represents a historical force of spirit, that is, a reflection of a certain form of the lived world. The last two parts of this essay describe specific differences between art and other kinds of spiritual activity like philosophy, science, and religion, as well as the pre-reflexive form of these spiritual forces as represented in mythology. The author concludes that Patočka's early philosophical thinking creates quite a coherent system in which art plays an important role.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    39-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus