Different strategies of teaching methodology of reading according to different levels and subjects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10328505" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10328505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
korejština
Název v původním jazyce
Haksǔp tankjepjǒl, kwamokpjǒlloǔi ilkki kjosupǒp čǒnljak čchai
Popis výsledku v původním jazyce
해외 대학교에서 실시되는 한국어 학습은 학습 목표와 주변조건 등에서 한국 현지와 비교하면 여러 가지 특성을 가지고 있다. 그 특성의 하나로 외국어 학습 영역 중 읽기의 상대적 중요성을 들 수 있다. 본 발표에서는 초/중/고급 단계별, 그리고 과목별로의 읽기 교수법 전략을 제시하고자 한다. 일반화된 방법론을 설계하기보다는 개별적 접근방식을 소개하고자 한다. 특히 구체적인 과목별로의 학습 목표에 따른 읽기의 차이점을 부각시킬 것이다.
Název v anglickém jazyce
Different strategies of teaching methodology of reading according to different levels and subjects
Popis výsledku anglicky
Teaching of Korean language at universities outside Korea differs significantly from teaching on the spot in Korea in the goals, overall conditions and methodology. One of the characteristics of the overseach education is the relative importance of reading amongst various language competencies. In this study the author proposes different teaching strategies of reading and reading comprehension according to learners level and subject. The focus is put on specific approaches in connection with tought subjects and the objective of lessons.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů