Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dyslexia and Chemistry Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00135798" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00135798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943" target="_blank" >https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.3" target="_blank" >10.24917/9788368020380.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dyslexia and Chemistry Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This is an overview work. Dyslexia is the best-known and the earliest known learning disorder from the group of specific learning disorders, because it most noticeably affects the school achievements of pupils. Dyslexia is usually known as a reading disorder. However, it is much more than only a problem with reading. Many publications have been written about dyslexia in general. A significant part of them deals with the practical effort to “teach dyslexics to read”. However, there is significantly less literature dealing with the teaching of specific school subjects to pupils with dyslexia. The greatest part of this literature is represented by works focused on language teaching. Much less has been written about teaching science subjects to pupils with dyslexia. The goal of our work is to carry out a search aimed at finding just such literature, with special focus on teaching chemistry.

  • Název v anglickém jazyce

    Dyslexia and Chemistry Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This is an overview work. Dyslexia is the best-known and the earliest known learning disorder from the group of specific learning disorders, because it most noticeably affects the school achievements of pupils. Dyslexia is usually known as a reading disorder. However, it is much more than only a problem with reading. Many publications have been written about dyslexia in general. A significant part of them deals with the practical effort to “teach dyslexics to read”. However, there is significantly less literature dealing with the teaching of specific school subjects to pupils with dyslexia. The greatest part of this literature is represented by works focused on language teaching. Much less has been written about teaching science subjects to pupils with dyslexia. The goal of our work is to carry out a search aimed at finding just such literature, with special focus on teaching chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Developing key competences

  • ISBN

    9788368020380

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    33-50

  • Počet stran knihy

    164

  • Název nakladatele

    University of the National Education Commission

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly