Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spotřeba, životní styl a reklama v době státně socialistické diktatury jako identitotvorný prvek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10331580" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10331580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spotřeba, životní styl a reklama v době státně socialistické diktatury jako identitotvorný prvek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se snaží ukázat, jak zkoumání dějin spotřební kultury může pomoci odhalit identitotvorné procesy v české společnosti. Autor nejprve nastiňuje, jak bylo toto téma v německém prostředí podpořeno vlnou "ostalgie", která na rozdíl od českého prostředí podpořila systematický výzkum do každodenního života v komunistické diktatuře. Následně text stručně seznamuje s rozdíly mezi komunistickou a kapitalistickou konzumní kulturou. Ve třetí části textu, autor nabízí možnost rozšíření výzkumu identitotvorných procesů za pomocí zkoumání rozvoje distribuční infrastruktury, analýzy pojmu životního stylu a diskursivních konstrukcí spotřeby, reklamních představ o národní pospolitosti a nakonec sledováním tvorby symbolických významů u národně specifických předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumption,Lifestyle and Advertising in a State Socialist Dictatorship as a Factor in the Shaping of Czech Identity

  • Popis výsledku anglicky

    This paper attempts to show how studying the history of consumer culture can help to reveal identity- forming processes in Czech society. The author first outlines how this topic was highlighted in the German environment by the wave of 'ostalgia' to encourage, unlike the Czech milieu, systematic research into the everyday life under a Communist dictatorship. Subsequently, this paper briefly introduces the differences between Communist and Capitalist consumer culture. In the third part of the text, the author offers a possible extension of the research identity-forming processes exploring the development of the distribution infrastructure, the concepts of lifestyle and consumer discursive structures, advertising images of the national community and ultimately, monitoring the production of symbolic meanings of nation-specific objects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie-Otázky-Problémy

  • ISSN

    1804-1132

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    146-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus