Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamism and Stability of Virtue in Plato's Laws

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10332464" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10332464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Dynamik und Stabilität der Tugend in Platons Nomoi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Platons Theorie der Tugend unterscheidet sich - trotz aller formalen Ähnlichkeit - von der Aristotelischen Tugendlehre in zwei wichtigen Punkten: 1) Die Quelle der emotionellen Dynamik ist bei Platon überindividuell, insofern die Seele ein kosmologisches Prinzip darstellt. 2) Die Seele ist jedoch nicht primär von einem äußeren Element wie etwa Bildung oder Gesetz geformt, sondern von innen; Platon setzt eine vorangehende Ordnung der Emotionen voraus, die ursprünglicher ist als die nachträgliche rationale Organisation des biologischen Substrats, wie es Aristoteles versteht.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamism and Stability of Virtue in Plato's Laws

  • Popis výsledku anglicky

    Plato's theory of virtue in the Laws could be striking for someone who is more familiar with Aristotle's ethics for conceptual complementarity between the two positions (contrary emotions, the ordering element of reason, virtue as a mean which lies between two forms of vice, typically linked to excessive actions, etc.). Plato's theory, however, still differs from that of Aristotle in two crucial points. First, the source of emotional dynamism is, according to Plato, supraindividual as far as the psyche is a cosmological principle. Only if it comes to be formed and ordered, it separates from the universal cosmic context and make up the emotional nature of an individual soul. But the soul is not, and this is the second point of difference, ordered by some external element (training or education, organized by a rational agent). Plato counts on a pre-arranged order of emotions at a particular ontological topos of the individual soul into which reason eventually descends. Emotions, on their part, seem to include a nexus between formable and forming that is chronologically and methodically prior to that between the biological substratum and its rational organization, as assumed by Aristotle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-13399S" target="_blank" >GA15-13399S: Obec v pohybu. Hledání souvislosti Aristotelovy přírodní a politické filosofie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aither (Časopis pro studium řecké a latinské filosofické tradice.)

  • ISSN

    1803-7860

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16, International issue no. IV

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    66-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus