Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karel Gott: The Ultimate Star of Czechoslovak Pop Music

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10332778" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10332778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Karel Gott: The Ultimate Star of Czechoslovak Pop Music

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Karel Gott reached the status of a pop star in 1960s and maintained it till the present day. He was very popular not only in Czechoslovakia, but also in the whole Eastern bloc and German-speaking countries. In Czechoslovakia he served as a unique element of the official communist culture while enjoying popularity in Western Europe. The analysis explains Gott's stardom status as a case of structured polysemy. Communist propaganda appropriated certain symbolic features of his image and performance while his mainstream audience focused on his professionalism, entertaining qualities and uniqueness of being a 'Sinatra from the East'. The essay offers an analyses the chronological development of Gott's career, discussing the interplay between his public image, music production and cultural and political contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Karel Gott: The Ultimate Star of Czechoslovak Pop Music

  • Popis výsledku anglicky

    Karel Gott reached the status of a pop star in 1960s and maintained it till the present day. He was very popular not only in Czechoslovakia, but also in the whole Eastern bloc and German-speaking countries. In Czechoslovakia he served as a unique element of the official communist culture while enjoying popularity in Western Europe. The analysis explains Gott's stardom status as a case of structured polysemy. Communist propaganda appropriated certain symbolic features of his image and performance while his mainstream audience focused on his professionalism, entertaining qualities and uniqueness of being a 'Sinatra from the East'. The essay offers an analyses the chronological development of Gott's career, discussing the interplay between his public image, music production and cultural and political contexts.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Popular Music in Eastern Europe: Breaking the Cold War Paradigm

  • ISBN

    978-1-137-59272-9

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    217-241

  • Počet stran knihy

    311

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly