Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10334995" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10334995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou testování čtení s porozuměním na VŠ. Častá věta typu: "studenti snad ani nemusí umět mluvit, hlavně když si umí v cizím jazyce něco přečíst", může být ve skutečnosti velmi zavádějící. Co se vlastně po studentech chce? Je třeba si uvědomit, že studenti by si takto měli "jenom přečíst a porozumět" odbornému textu ze specifického vědeckého oboru, umět ho kriticky vyhodnotit, vysvětlit a poté aktivně přeformulovat a uplatnit ve svém studiu, při přípravě seminárních a jiných prací. Příspěvek se bude zabývat vyhodnocením tzv. "readability" textů, které studenti reálně přinesli na odbornou zkoušku z anglického jazyka na FF UK v Praze. Toto vyhodnocení bude provedeno za pomoci tzv. Gunning Fog Index, který určuje úroveň čitelnosti a porozumění anglických textů v závislosti na věku rodilých anglicky mluvících studentů a pokusí se o porovnání s úrovní dosahovanou studenty při závěrečné zkoušce z angličtiny na FF UK.

  • Název v anglickém jazyce

    Texts and testing reading comprehension at university

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with testing reading comprehension at the university level. A frequent argument: "students actually do not have to be able to speak; it is enough for them just to read something in a foreign language," may actually be very misleading. What should students really be capable of? They should read and understand specialized text in a scientific discipline, be able to critically evaluate, explain, and then actively reformulate and apply it in their study, when preparing seminar and other types of works. This presentation discusses the topic of "readability" of texts that students actually used as part of their exam in English at the Faculty of Arts, Charles University in Prague. This evaluation will be conducted with the help of the so-called Gunning Fog Index, which determines the level of "readability" and understanding English texts depending on the age of native English-speaking students, and attempts to compare the "readability" of these texts to the level achieved by the non-native students during the final exam in English at this faculty.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-12-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    57-62

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy

  • Místo vydání

    Vratislavova 29/10 128 00 Praha 2

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    21. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku