Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10334995" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10334995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výběr textů a testování čtení s porozuměním na VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou testování čtení s porozuměním na VŠ. Častá věta typu: "studenti snad ani nemusí umět mluvit, hlavně když si umí v cizím jazyce něco přečíst", může být ve skutečnosti velmi zavádějící. Co se vlastně po studentech chce? Je třeba si uvědomit, že studenti by si takto měli "jenom přečíst a porozumět" odbornému textu ze specifického vědeckého oboru, umět ho kriticky vyhodnotit, vysvětlit a poté aktivně přeformulovat a uplatnit ve svém studiu, při přípravě seminárních a jiných prací. Příspěvek se bude zabývat vyhodnocením tzv. "readability" textů, které studenti reálně přinesli na odbornou zkoušku z anglického jazyka na FF UK v Praze. Toto vyhodnocení bude provedeno za pomoci tzv. Gunning Fog Index, který určuje úroveň čitelnosti a porozumění anglických textů v závislosti na věku rodilých anglicky mluvících studentů a pokusí se o porovnání s úrovní dosahovanou studenty při závěrečné zkoušce z angličtiny na FF UK.
Název v anglickém jazyce
Texts and testing reading comprehension at university
Popis výsledku anglicky
This paper deals with testing reading comprehension at the university level. A frequent argument: "students actually do not have to be able to speak; it is enough for them just to read something in a foreign language," may actually be very misleading. What should students really be capable of? They should read and understand specialized text in a scientific discipline, be able to critically evaluate, explain, and then actively reformulate and apply it in their study, when preparing seminar and other types of works. This presentation discusses the topic of "readability" of texts that students actually used as part of their exam in English at the Faculty of Arts, Charles University in Prague. This evaluation will be conducted with the help of the so-called Gunning Fog Index, which determines the level of "readability" and understanding English texts depending on the age of native English-speaking students, and attempts to compare the "readability" of these texts to the level achieved by the non-native students during the final exam in English at this faculty.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)
ISBN
978-80-87238-12-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
57-62
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy
Místo vydání
Vratislavova 29/10 128 00 Praha 2
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
21. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—