Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10336088" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10336088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156" target="_blank" >10.1080/10486801.2015.1123156</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on Jacques Rancière&apos;s work on aesthetics and politics, this article considers David Greig&apos;s recent work under the rubric of dissensus. Arguably, this strategy of giving voice to incommensurate views has been a core feature of Greig&apos;s dramaturgy for some time. It will also consider the relationship between conflict and empathy in Greig&apos;s work in order to investigate some of the outcomes of the ethical dissonances generated by this relationship. It contends that The Events (2013) and The Yes/No Plays (2013-2014) in particular testify to the essentially egalitarian and dissensual nature of Greig&apos;s theatre practice today.

  • Název v anglickém jazyce

    Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on Jacques Rancière&apos;s work on aesthetics and politics, this article considers David Greig&apos;s recent work under the rubric of dissensus. Arguably, this strategy of giving voice to incommensurate views has been a core feature of Greig&apos;s dramaturgy for some time. It will also consider the relationship between conflict and empathy in Greig&apos;s work in order to investigate some of the outcomes of the ethical dissonances generated by this relationship. It contends that The Events (2013) and The Yes/No Plays (2013-2014) in particular testify to the essentially egalitarian and dissensual nature of Greig&apos;s theatre practice today.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary Theatre Review

  • ISSN

    1048-6801

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960511236