Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10336088" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10336088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10486801.2015.1123156" target="_blank" >10.1080/10486801.2015.1123156</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work
Popis výsledku v původním jazyce
Drawing on Jacques Rancière's work on aesthetics and politics, this article considers David Greig's recent work under the rubric of dissensus. Arguably, this strategy of giving voice to incommensurate views has been a core feature of Greig's dramaturgy for some time. It will also consider the relationship between conflict and empathy in Greig's work in order to investigate some of the outcomes of the ethical dissonances generated by this relationship. It contends that The Events (2013) and The Yes/No Plays (2013-2014) in particular testify to the essentially egalitarian and dissensual nature of Greig's theatre practice today.
Název v anglickém jazyce
Yes and No? Dissensus and David Greig's Recent Work
Popis výsledku anglicky
Drawing on Jacques Rancière's work on aesthetics and politics, this article considers David Greig's recent work under the rubric of dissensus. Arguably, this strategy of giving voice to incommensurate views has been a core feature of Greig's dramaturgy for some time. It will also consider the relationship between conflict and empathy in Greig's work in order to investigate some of the outcomes of the ethical dissonances generated by this relationship. It contends that The Events (2013) and The Yes/No Plays (2013-2014) in particular testify to the essentially egalitarian and dissensual nature of Greig's theatre practice today.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Contemporary Theatre Review
ISSN
1048-6801
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
31-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84960511236