Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Katharsis as a Cornelian Means to Defend 17th-Century Theatrical Fiction in France

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10373243" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10373243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    Catharsis : tentative cornélienne de légitimer la fiction théâtrale au XVIIe siècle en France

  • Popis výsledku v původním jazyce

    L&apos;article traite de la vision française des émotions tragiques et de leur implication en tant que moyen de catharsis, telle que décrite par Aristote dans le chapitre six de sa Poétique. Les théoriciens et dramaturges français du XVIIe siècle tentent d&apos;adopter les principes d&apos;Aristote, mais ils s&apos;éloignent progressivement des événements terribles qui sont essentiels a la définition donnée par Aristote de l&apos;expérience tragique. Pierre Corneille admet ouvertement qu&apos;il a du mal a accepter le caractère très spéculatif du raisonnement d&apos;Aristote et plaide donc pour la valeur cathartique de &quot;l&apos;admiration&quot;. Ses arguments servent non seulement a défendre sa conception personnelle de l&apos;art tragique, mais, surtout, a lui permettre de confondre les détracteurs rigoureux de la fiction théâtrale.

  • Název v anglickém jazyce

    Katharsis as a Cornelian Means to Defend 17th-Century Theatrical Fiction in France

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with French views on tragic emotions and their involvement as a means of katharsis as described by Aristotle in the chapter 6 of his Poetics. Although the 17th-century French theorists and dramatists attempt to adopt Aristotle&apos;s principles, at the same time they progressively move aside from the fearful events which are essential in Aristotle&apos;s definition of tragic experience. Pierre Corneille openly admits that he finds it hard to acquiesce to the very speculative nature of Aristotle&apos;s reasoning and hence he pleads for the cathartic value of &quot;admiration&quot;. His arguments serve not only the defence of his personal conception of tragic art but, more importantly, they enable him to confound the rigorous detractors of theatrical fiction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-08622S" target="_blank" >GA16-08622S: Raně novověká francouzská tragédie: pnutí mezi teorií a praxí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Philologica

  • ISSN

    0567-8269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    57-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus