Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol v českém jazyce a v matematice, tvorba výzkumného nástroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10378524" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10378524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=B5Nfw-4sU4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=B5Nfw-4sU4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2019.1" target="_blank" >10.14712/23366486.2019.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol v českém jazyce a v matematice, tvorba výzkumného nástroje
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předkládané studie bylo vytvoření výzkumného nástroje pro měření vnímané akademické účinnosti žáků středních škol, který v českém prostředí zatím není k dispozici. Výzkumný soubor tvoří 1717 žáků středních škol ze všech krajů České republiky. Do výzkumu byla zahrnuta střední odborná učiliště, střední odborné školy a gymnázia. Žáci vyplňovali dotazník pro český jazyk a pro matematiku. Výsledný výzkumný nástroj vykazuje vysokou reliabilitu, ověřena byla také jeho validita. Dále se ukázal významný vztah mezi naměřenou vnímanou akademickou účinností a tím, zda žáci hodnotí předmět jako svůj oblíbený. Potvrzena byla také souvislost se školní známkou, typem studované školy, specifickými poruchami učení a chování a dalšími proměnnými.
Název v anglickém jazyce
Academic efficacy of high school students in Czech language and mathematics, development of a research tool Academic self-efficacy of secondary school pupils in Czech language and mathematics, creation of a research tool
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to develop a research tool for assessing high school students' academic self-efficacy, which is not yet available in the Czech environment. The research sample consists of 1717 high school students from all regions of the Czech Republic. The research included secondary vocational schools and grammar schools. Pupils filled in the questionnaire for Czech language and for mathematics. The final research tool is highly reliable and also its validity has been verified. Furthermore, the significant relationship between measured academic self-efficacy and the popularity of the school subject was found. Also the link with the school grade, the type of school, specific learning and behavioral disorders and other variables was confirmed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
9-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—