Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transition to Senior Secondary School: Students Expectations and their Academic Efficacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10324309" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10324309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transition to Senior Secondary School: Students Expectations and their Academic Efficacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Academic efficacy is a form of self-efficacy that is tightly linked to academic achievements, motivation and future professional careers. Previous research has shown that changes occur in academic efficacy throughout the course of one's educational process. Our research project focuses on transitions between levels of education and changes in academic efficacy. Such changes in academic efficacy are also connected with students' expectations about their future schooling. Our research results show a close coherence between all the observed variables. In general, adolescents tend to have a good academic efficacy measured by MALS (Burden, 1998) and a shorten Child Self-Efficacy Scale (Pastorelli et al. 2001). Just 16% (measured by MALS) and 7% (measured by ChSE) of adolescents reach lower scores, which would require attention. Adolescents, in general, express higher levels of efficacy in coping with the change and report mostly positive emotions connected with the transition of school.

  • Název v anglickém jazyce

    Transition to Senior Secondary School: Students Expectations and their Academic Efficacy

  • Popis výsledku anglicky

    Academic efficacy is a form of self-efficacy that is tightly linked to academic achievements, motivation and future professional careers. Previous research has shown that changes occur in academic efficacy throughout the course of one's educational process. Our research project focuses on transitions between levels of education and changes in academic efficacy. Such changes in academic efficacy are also connected with students' expectations about their future schooling. Our research results show a close coherence between all the observed variables. In general, adolescents tend to have a good academic efficacy measured by MALS (Burden, 1998) and a shorten Child Self-Efficacy Scale (Pastorelli et al. 2001). Just 16% (measured by MALS) and 7% (measured by ChSE) of adolescents reach lower scores, which would require attention. Adolescents, in general, express higher levels of efficacy in coping with the change and report mostly positive emotions connected with the transition of school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    186-193

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku