Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes of Academic Efficacy in the Course of Education Levels Transition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10313773" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10313773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of Academic Efficacy in the Course of Education Levels Transition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper briefly introduces the concept of self-efficacy first described by A. Bandura. It further elaborates particular topics of the concept, i.e. academic efficacy and self-regulation. Four main sources of self-efficacy are also introduced and described. The research project focused on transitions between levels of education and changes in the academic efficacy of students due to the transfer into higher educations - in this case transition from elementary school to junior secondary school. The goalof the study is to compare the development of academic efficacy with the experience of transition. In contrast to other studies, the results did not reveal any significant changes in the academic efficacy level. However, further analysis and interpretation of the results are required, which may lead to practical implications of the results.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of Academic Efficacy in the Course of Education Levels Transition

  • Popis výsledku anglicky

    The paper briefly introduces the concept of self-efficacy first described by A. Bandura. It further elaborates particular topics of the concept, i.e. academic efficacy and self-regulation. Four main sources of self-efficacy are also introduced and described. The research project focused on transitions between levels of education and changes in the academic efficacy of students due to the transfer into higher educations - in this case transition from elementary school to junior secondary school. The goalof the study is to compare the development of academic efficacy with the experience of transition. In contrast to other studies, the results did not reveal any significant changes in the academic efficacy level. However, further analysis and interpretation of the results are required, which may lead to practical implications of the results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    174-180

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    CULS Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400022