Tranzitorní momenty v životě dítěte
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10323231" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10323231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tranzitorní momenty v životě dítěte
Popis výsledku v původním jazyce
Tranzitorní momenty v životě dítěte souvisejí v našem kulturním prostředí převážně s přechody z jednoho vzdělávacího stupně na druhý. Popisujeme, jak podpořit iniciativu a sebekontrolu dítěte při vstupu do mateřské školy. Dále se věnujeme důležitosti sebekontroly v přechodu na první stupeň základní školy. Pro období přestupu z páté třídy na druhý stupeň ZŠ nebo gymnázia zdůrazňujeme potřebu podpořit děti s nižší akademickou účinností. Totéž platí pro přestup ze základní na střední školu. Pozitivním zjištěním je, že děti a adolescenti vnímají změny v zásadě jako pozitivní a většina dětí je na zvládnutí změny připravena i osobnostně.
Název v anglickém jazyce
Tranzitory moments in childs life
Popis výsledku anglicky
Transient moments in a child's life are related in our cultural environment mainly with transitions from one level of education to another. We describe how to support the initiative and self-control of the child when entering kindergarten. We also describe the importance of self-control in the transition to primary school. For the period of transition from fifth grade to the sixth grade of primary school or to secondary school we emphasize the need to support children with lower academic efficacy. The same applies for the transition from primary to secondary school. A positive finding is that children and adolescents perceive the change as essentially positive, and most children are ready to cope with the changes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola jako místo setkávání 2016 aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku
ISBN
978-80-7308-643-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
19-27
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—