Četba a čtenářství pohledem učitelů a rodičů žáků 4. ročníků ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092714" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Četba a čtenářství pohledem učitelů a rodičů žáků 4. ročníků ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek obsahuje komentované výsledky pilotního výzkumu čtenářství a čtenářské gramotnosti, sestavené na základě informací, získaných od učitelů 4. ročníků ZŠ. Cílem výzkumného šetření je analýza informací, jak učitelé podporují rodiče v rozvíjení čtení a čtenářství dítěte, jakým způsobem působí na jeho individuální čtenářství, a jaká existuje souvislost s úrovní čtenářské gramotnosti tohoto dítěte. Dle Trávníčka (2008) je jednou z proměnných, která odlišuje čtenáře od nečtenáře právě rodina – zasahuje téměř padesát procent mezi faktory, které přivedly respondenty ke čtení. Na druhém místě v síle vlivu na čtenářství žáka se objevuje učitel (ačkoli je tento vliv mnohem slabší než vliv rodiny). Metodologické zázemí výzkumu tvoří polostrukturované rozhovory s učiteli a rodiči žáků 4. ročníků ZŠ, které sledují, jakou učitelé poskytují reálnou podporu rodičům svých žáků a jakou podporu si rodiče od školy reprezentované učitelem představují jako ideální.
Název v anglickém jazyce
Reading and readership through eyes of teachers and parents of 4th-grade pupils of elementary schools
Popis výsledku anglicky
The paper contains the annotated results of the pilot research of reading and literacy skills, compiled on the basis of information obtained from the fourth grade primary school teachers. The aim of the research that is realized among teachers and parents of children of the fourth grade of primary school, is the analysis of information, how teachers encourage parents to develop reading and readership of the child, ie how they affect children‘s individual reading, and what relationship exists with the literacy skills of a child. Subsequently, the research investigation is focused on the current and ideal state of the teachers support for parents, the way the teachers should be in accordance with parents to support their children's reading access. In my research, I start from the assumption that a child who is functionally literate reader is good at reading literacy.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů