Four Perceptions of Almada Negreiros
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
portugalština
Název v původním jazyce
Quatro perceções de Almada Negreiros
Popis výsledku v původním jazyce
Almada Negreiros (1893-1970) foi uma personagem artística portuguesa de destaque do século XX. Durante a sua vida foi celebrado e rejeitado pelo público. Ocupou uma posição central na primeira geração de modernistas. Quase vinte anos depois fez arte engajada durate o regime salazarista. Seguindo a sua trajetória biográfica, este artigo quer mostrar quatro percecões ou quatro fazes da perceção de sua obra.
Název v anglickém jazyce
Four Perceptions of Almada Negreiros
Popis výsledku anglicky
Almada Negreiros (1893-1970), who was known as "a total artist": he was a painter, draftsman, dancer, novelist, poet, and playwright. This artist occupied a central position in a the first generation of modernists. He performed ambiguous artistic works during the Salazar regime, and his legacy was systematically refused several years after the Carnation Revolutin. This study intends to show that there are four different perceptions of Almada Negreiros's oeuvre, which were both celebrated and rejected by the public.
Klasifikace
Druh
Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Romanistica Comeniana
ISSN
2585-8483
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Základní informace
Druh výsledku
Jost - Ostatní články v recenzovaných periodicích
OECD FORD
Literary theory
Rok uplatnění
2018