Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on a profession of key importance for understanding today's screen industries in Central-Eastern Europe: the independent producer. Using the approach of critical production studies, the article focuses on producers' 'reflexivity' to reveal how their professional identity is being constructed and how they are positioning themselves within the broader ecology of the media industry. By analysing a set of semi-structured interviews with Czech producers of all kinds, this article identifies five recurrent tropes related to their 'self-conceptions'. The tropes demonstrate how the producers perform their identities differently from their UK or US counterparts: as largely disempowered, dependent on public support and on the powerful public service broadcaster, desperately looking for more stability, autonomy and recognition.

  • Název v anglickém jazyce

    Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on a profession of key importance for understanding today's screen industries in Central-Eastern Europe: the independent producer. Using the approach of critical production studies, the article focuses on producers' 'reflexivity' to reveal how their professional identity is being constructed and how they are positioning themselves within the broader ecology of the media industry. By analysing a set of semi-structured interviews with Czech producers of all kinds, this article identifies five recurrent tropes related to their 'self-conceptions'. The tropes demonstrate how the producers perform their identities differently from their UK or US counterparts: as largely disempowered, dependent on public support and on the powerful public service broadcaster, desperately looking for more stability, autonomy and recognition.

Klasifikace

  • Druh

    Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Critical Studies in Television

  • ISSN

    1749-6020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    207-226

  • Kód UT WoS článku

    000432058800006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046785167

Druh výsledku

Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science

Jimp

OECD FORD

Studies on Film, Radio and Television

Rok uplatnění

2018