Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10384557" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10384557 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_3Q.fvVf43" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_3Q.fvVf43</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1749602018763546" target="_blank" >10.1177/1749602018763546</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on a profession of key importance for understanding today's screen industries in Central-Eastern Europe: the independent producer. Using the approach of critical production studies, the article focuses on producers' 'reflexivity' to reveal how their professional identity is being constructed and how they are positioning themselves within the broader ecology of the media industry. By analysing a set of semi-structured interviews with Czech producers of all kinds, this article identifies five recurrent tropes related to their 'self-conceptions'. The tropes demonstrate how the producers perform their identities differently from their UK or US counterparts: as largely disempowered, dependent on public support and on the powerful public service broadcaster, desperately looking for more stability, autonomy and recognition.
Název v anglickém jazyce
Post-socialist producer: The production culture of a small-nation media industry
Popis výsledku anglicky
This article focuses on a profession of key importance for understanding today's screen industries in Central-Eastern Europe: the independent producer. Using the approach of critical production studies, the article focuses on producers' 'reflexivity' to reveal how their professional identity is being constructed and how they are positioning themselves within the broader ecology of the media industry. By analysing a set of semi-structured interviews with Czech producers of all kinds, this article identifies five recurrent tropes related to their 'self-conceptions'. The tropes demonstrate how the producers perform their identities differently from their UK or US counterparts: as largely disempowered, dependent on public support and on the powerful public service broadcaster, desperately looking for more stability, autonomy and recognition.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Critical Studies in Television
ISSN
1749-6020
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
207-226
Kód UT WoS článku
000432058800006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85046785167