Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Imagining the Difference: Prefigurations of Poststructuralism in The Prelude

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10386690" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10386690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_vMYHI1_r1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_vMYHI1_r1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Imagining the Difference: Prefigurations of Poststructuralism in The Prelude

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using Deleuze&apos;s concepts of &quot;involuntary,&quot; &quot;rhizomatic&quot; memory, the article demonstrates that in the 1799 text of the poem imagination is an &quot;effect&quot; of immense quantity of differences among impressions, rather than a power synthesizing these differences. Instead of producing a continuity of subjective consciousness, imagination transforms the material of art into a specific &quot;style&quot; based on what Deleuze in Proust and Signs calls &quot;transversals.&quot; Later texts of The Prelude are characterized by tendencies to control this open and nonhierarchical concept of imagination by the dominant (individual or absolute, divine) subjectivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Imagining the Difference: Prefigurations of Poststructuralism in The Prelude

  • Popis výsledku anglicky

    Using Deleuze&apos;s concepts of &quot;involuntary,&quot; &quot;rhizomatic&quot; memory, the article demonstrates that in the 1799 text of the poem imagination is an &quot;effect&quot; of immense quantity of differences among impressions, rather than a power synthesizing these differences. Instead of producing a continuity of subjective consciousness, imagination transforms the material of art into a specific &quot;style&quot; based on what Deleuze in Proust and Signs calls &quot;transversals.&quot; Later texts of The Prelude are characterized by tendencies to control this open and nonhierarchical concept of imagination by the dominant (individual or absolute, divine) subjectivity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Litteraria Pragensia: Studies in Literature and Culture

  • ISSN

    0862-8424

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    54

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    67-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus