What is Style? Revisiting Deleuze and Derrida
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10374835" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10374835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eks.fhs.cuni.cz/EKS-90.html?news=4720&locale=cz" target="_blank" >https://eks.fhs.cuni.cz/EKS-90.html?news=4720&locale=cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What is Style? Revisiting Deleuze and Derrida
Popis výsledku v původním jazyce
The conference "What is Style? Revisiting Deleuze and Derrida" aims to rethink the semiotic problem of style, which is understood as a result of continuous composition and variation of signs/traces. This purpose should be reached by reconsidering Deleuze's work on montage/repetition and Derrida's work on dissemination/iterability. Both thinkers focus on the same problem of a compulsory "eternal return" of the slightly different, which is usually taken as the same, the identical, the recognizable. Nevertheless, Deleuze's understanding of the expression as an affective becoming differs considerably from Derrida's hauntology of deferrals and supplements. While Deleuze speaks about "joyful" assemblage and montage of signs, Derrida focuses on "melancholic" dissemination of traces. Is there a crucial difference between Deleuze's repetition and Derrida's iteration? What is the style in these two philosophical perspectives? What makes us recognize one's style?
Název v anglickém jazyce
What is Style? Revisiting Deleuze and Derrida
Popis výsledku anglicky
The conference "What is Style? Revisiting Deleuze and Derrida" aims to rethink the semiotic problem of style, which is understood as a result of continuous composition and variation of signs/traces. This purpose should be reached by reconsidering Deleuze's work on montage/repetition and Derrida's work on dissemination/iterability. Both thinkers focus on the same problem of a compulsory "eternal return" of the slightly different, which is usually taken as the same, the identical, the recognizable. Nevertheless, Deleuze's understanding of the expression as an affective becoming differs considerably from Derrida's hauntology of deferrals and supplements. While Deleuze speaks about "joyful" assemblage and montage of signs, Derrida focuses on "melancholic" dissemination of traces. Is there a crucial difference between Deleuze's repetition and Derrida's iteration? What is the style in these two philosophical perspectives? What makes us recognize one's style?
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
10
Počet zahraničních účastníků
6
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce