Breaking through the East-European Ceiling: Minority Co-production and the New Symbolic Economy of Small-Market Cinemas
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10387636" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10387636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-97157-5_9#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-97157-5_9#citeas</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-97157-5_9" target="_blank" >10.1007/978-3-319-97157-5_9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Breaking through the East-European Ceiling: Minority Co-production and the New Symbolic Economy of Small-Market Cinemas
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter combines questions about the structural position that minority co-production occupies within the Czech screen industry ecology and about local producers as its key agency. It starts with a picture of minority co-production vis-a-vis other international "production technologies" and with reconstructing producers' cautionary discourse on majority co-production. After providing basic structural industry and policy analysis, it switches to day-to-day collaborative processes as seen by the local independent producers, focusing on their strategic thinking and lived realities. It asks about the role of knowledge transfer and symbolic capital accumulation on one hand, and about the new power hierarchies and barriers emerging from such transnational production contexts on the other.
Název v anglickém jazyce
Breaking through the East-European Ceiling: Minority Co-production and the New Symbolic Economy of Small-Market Cinemas
Popis výsledku anglicky
This chapter combines questions about the structural position that minority co-production occupies within the Czech screen industry ecology and about local producers as its key agency. It starts with a picture of minority co-production vis-a-vis other international "production technologies" and with reconstructing producers' cautionary discourse on majority co-production. After providing basic structural industry and policy analysis, it switches to day-to-day collaborative processes as seen by the local independent producers, focusing on their strategic thinking and lived realities. It asks about the role of knowledge transfer and symbolic capital accumulation on one hand, and about the new power hierarchies and barriers emerging from such transnational production contexts on the other.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
European Film and Television Co-production: Policy and Practice
ISBN
978-3-319-97156-8
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
153-173
Počet stran knihy
365
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—