Andragogic ethics in the theory and practice of adult education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10388633" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10388633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie reaguje na potřebu eticky zdůvodněných cílů a obsahů ve vzdělávání dospělých. Předkládá proto teoretickou reflexi andragogické etiky a přispívá k otevření interdisiciplinárního diskursu ohledně možnosti jejího založení. V první kapitole monografie zprostředkovává genezi myšlenky založit andragogickou etiku a nastiňuje základní teoretická východiska. Ve druhé kapitole zdůvodňuje nezbytnost zakotvení andragogické etiky ve filozofické koncepci člověka. V této souvislosti se proto zabývá takovými filozofickými antropologickými koncepcemi, které zakotvují otázku dospělého člověka v premise jeho nikdy neukončeného vývoje. Třetí kapitola nabízí rozpracování axiologických dimenzí paradigmat ve vzdělávání dospělých. Dále se dotýká otázky andragogické praxe jako facilitování morálního vývoje dospělých osob a předkládá argumenty ve prospěch založení andragogické etiky. Ve čtvrté kapitole je andragogická etika nahlédnuta z hlediska teorií profese a organizace. Výchozím předpokladem je poznatek, že etiku a étos lze považovat za strukturující elementy oboru a praxe. Profese je následně chápána za takovou oblast praxe, ve které kulminují otázky andragogické etiky. Poslední, pátá kapitola, analyzuje vybrané andragogicko-etické aspekty ve vzdělávání dospělých a zaměřuje se zejména na etické kompetence lektora.
Název v anglickém jazyce
Andragogic ethics in the theory and practice of adult education
Popis výsledku anglicky
The monography addresses the need of ethically reasoned goals and content in the education of adults. Thus it proposes theoretical reflexion of andragogical ethics and contributes to the initiating of interdisciplinary discourse regarding the possibility of establishing such ethics. In the first chapter the monography offers the genesis of the idea of creating an andragogical ethic and outlines the fundamental theoretical bases. In the second chapter it explains the necessity to anchor the andragogical ethics in the philosophical conception of man. In this context the monography thus deals with such philosophical and anthropological conceptions that place the issue of an adult in the premise of their never finished growth. The third chapter elaborates on axiological dimensions of paradigms in the education of adults. Furthermore it touches the issue of andragogical practice as facilitating moral development of adult individuals and posits reasoning in favor of establishing andragogical ethic. The fourth chapter offers a view on the andragogical ethic from the perspective of profession and organization theories. The base assumption is such that ethics and ethos may be considered structuring elements of the field and practice. Profession is accordingly understood as such area of practice in which the issues of andragogical ethic culminate. The last, fifth chapter analyses chosen andragogical ethical aspects in the education of adults and focuses especially on the ethical competence of the lecturer.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-557-1514-8
Počet stran knihy
100
Název nakladatele
Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Kód UT WoS knihy
—