Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Andragogic ethics in the theory and practice of adult education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10388633" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10388633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie reaguje na potřebu eticky zdůvodněných cílů a obsahů ve vzdělávání dospělých. Předkládá proto teoretickou reflexi andragogické etiky a přispívá k otevření interdisiciplinárního diskursu ohledně možnosti jejího založení. V první kapitole monografie zprostředkovává genezi myšlenky založit andragogickou etiku a nastiňuje základní teoretická východiska. Ve druhé kapitole zdůvodňuje nezbytnost zakotvení andragogické etiky ve filozofické koncepci člověka. V této souvislosti se proto zabývá takovými filozofickými antropologickými koncepcemi, které zakotvují otázku dospělého člověka v premise jeho nikdy neukončeného vývoje. Třetí kapitola nabízí rozpracování axiologických dimenzí paradigmat ve vzdělávání dospělých. Dále se dotýká otázky andragogické praxe jako facilitování morálního vývoje dospělých osob a předkládá argumenty ve prospěch založení andragogické etiky. Ve čtvrté kapitole je andragogická etika nahlédnuta z hlediska teorií profese a organizace. Výchozím předpokladem je poznatek, že etiku a étos lze považovat za strukturující elementy oboru a praxe. Profese je následně chápána za takovou oblast praxe, ve které kulminují otázky andragogické etiky. Poslední, pátá kapitola, analyzuje vybrané andragogicko-etické aspekty ve vzdělávání dospělých a zaměřuje se zejména na etické kompetence lektora.

  • Název v anglickém jazyce

    Andragogic ethics in the theory and practice of adult education

  • Popis výsledku anglicky

    The monography addresses the need of ethically reasoned goals and content in the education of adults. Thus it proposes theoretical reflexion of andragogical ethics and contributes to the initiating of interdisciplinary discourse regarding the possibility of establishing such ethics. In the first chapter the monography offers the genesis of the idea of creating an andragogical ethic and outlines the fundamental theoretical bases. In the second chapter it explains the necessity to anchor the andragogical ethics in the philosophical conception of man. In this context the monography thus deals with such philosophical and anthropological conceptions that place the issue of an adult in the premise of their never finished growth. The third chapter elaborates on axiological dimensions of paradigms in the education of adults. Furthermore it touches the issue of andragogical practice as facilitating moral development of adult individuals and posits reasoning in favor of establishing andragogical ethic. The fourth chapter offers a view on the andragogical ethic from the perspective of profession and organization theories. The base assumption is such that ethics and ethos may be considered structuring elements of the field and practice. Profession is accordingly understood as such area of practice in which the issues of andragogical ethic culminate. The last, fifth chapter analyses chosen andragogical ethical aspects in the education of adults and focuses especially on the ethical competence of the lecturer.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-557-1514-8

  • Počet stran knihy

    100

  • Název nakladatele

    Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Kód UT WoS knihy