Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpracování dovednosti mluvení v učebnici Čeština pro cizince-úroveň A1 a A2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10452678" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10452678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5VgnaDi9_k" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5VgnaDi9_k</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpracování dovednosti mluvení v učebnici Čeština pro cizince-úroveň A1 a A2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zásadním problémem, kterému čelí autoři vyučovacích materiálů češtiny pro cizince, je, jak zpracovat (zejména na úrovních A podle SERRJ) produktivní dovednost mluvení, neboť žák-cizinec ovládá na daných úrovních &quot;pouze&quot; omezený repertoár jazykových prostředků. Cílem tohoto článku je přiblížit tvorbu systematického postupu při zpracování aktivit na mluvení, zejména při práci na aktivitách pro úroveň A1. V textu nejprve prezentujeme učebnici Čeština pro cizince - úroveň A1 a A2od autorského kolektivu M. Boccou Kestřánková, D. Štěpánková a K. Vodičková. Popisujeme cílovou skupinu jinojazyčných mluvčích, pro něž je tento materiál určen. Stručně představujeme koncepci učebnice, jmenujeme dvě základní odlišnosti od stejnojmenných materiálů pro jazykové úrovně B1 a B2 a upozorňujeme na specifické zpracování cvičení na mluvení na úrovni A1 a A2. Prezentovaný přístup k dovednosti mluvení a aktivity na mluvení komentujeme.

  • Název v anglickém jazyce

    Speaking in the Textbook "Czech for Foreigners –Level A1 and A2"

  • Popis výsledku anglicky

    A fundamental problem faced by the authors of Czech language teaching materials for foreigners is how to process (especially at A levels according to the SERRJ) productive speaking skills, since the foreign student has &quot;only&quot; a limited repertoire of linguistic resources at these levels. The aim of this article is to approach the development of a systematic procedure for the processing of speaking activities, especially when working on activities for level A1. The article starts with a discussion of the speaking task in the textbook Czech for foreigners - level A1 and A2 by M. Bocca Kestřánková, D. Štěpánková and K. Vodičková. The article describes the target group of non-native speakers who this textbook is designed for. It also introduces the conception of the textbook and shows two main differencies between the A1, A2 textbook and the B1, B2 textbooks of the same name. The specific approach to speaking exercises at A1 and A2 is outlined. We comment on the approach to speaking skills and speaking activities presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

    2694-9288

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    25-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus