Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film and finance. An attempt at a statistical comparison of the attendance results and ratings of Polish films in the years 2012-2015

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10467178" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10467178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Hzb1dmpewF" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Hzb1dmpewF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14746/i.2018.32.16" target="_blank" >10.14746/i.2018.32.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film and finance. An attempt at a statistical comparison of the attendance results and ratings of Polish films in the years 2012-2015

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is an attempt to use essential statistical tools for analysis of market performance of films and its aes-thetical judgements made by film critics and fans. The authors describe differences between evaluations of films by professional and non-professional viewers, correlations between market performance and artistic merit and impact of level of public support for success and quality of movies. The material for analysis are Polish films in cinema distribution between 2012 and 2015.

  • Název v anglickém jazyce

    Film and finance. An attempt at a statistical comparison of the attendance results and ratings of Polish films in the years 2012-2015

  • Popis výsledku anglicky

    The article is an attempt to use essential statistical tools for analysis of market performance of films and its aes-thetical judgements made by film critics and fans. The authors describe differences between evaluations of films by professional and non-professional viewers, correlations between market performance and artistic merit and impact of level of public support for success and quality of movies. The material for analysis are Polish films in cinema distribution between 2012 and 2015.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Images

  • ISSN

    1731-450X

  • e-ISSN

    2720-040X

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    32

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    197-209

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85061530826