Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Games and Attitude Change - Can We Reliably Measure This? The Challenges of Empirical Study Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10384396" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10384396 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/19:10384396

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.springer.com/us/book/9783030115470" target="_blank" >https://www.springer.com/us/book/9783030115470</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11548-7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-11548-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Games and Attitude Change - Can We Reliably Measure This? The Challenges of Empirical Study Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to address methodologically the challenges that arise when measuring attitude changes toward video game content. Drawing on findings from two pilot studies (N = 18, 25) and field notes from an ongoing empirical study (N =140), we have identified three key challenges: reliability of measurement of attitudes, standardization of game experience for each participant, and measurement of attitudes toward socially sensitive topics. In this paper, we outline our research design that tried to address these challenges. In particular, we propose modifying the game, used as a research tool, to maintain player agency while ensuring all players engage with the measured phenomena. We also recommend using the concept of attitude strength in order to measure effectively attitudes toward socially sensitive topics. Overall, this paper provides preliminary insight into research on video games and attitude change within the field of digital game-based learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Games and Attitude Change - Can We Reliably Measure This? The Challenges of Empirical Study Design

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to address methodologically the challenges that arise when measuring attitude changes toward video game content. Drawing on findings from two pilot studies (N = 18, 25) and field notes from an ongoing empirical study (N =140), we have identified three key challenges: reliability of measurement of attitudes, standardization of game experience for each participant, and measurement of attitudes toward socially sensitive topics. In this paper, we outline our research design that tried to address these challenges. In particular, we propose modifying the game, used as a research tool, to maintain player agency while ensuring all players engage with the measured phenomena. We also recommend using the concept of attitude strength in order to measure effectively attitudes toward socially sensitive topics. Overall, this paper provides preliminary insight into research on video games and attitude change within the field of digital game-based learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Games and Learning Alliance

  • ISBN

    978-3-030-11547-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    445-448

  • Název nakladatele

    SPRINGER

  • Místo vydání

    Germany

  • Místo konání akce

    Palermo, Itálie

  • Datum konání akce

    5. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku