Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video games and attitude change: A meta-analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10470235" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10470235 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/23:10470235 RIV/00216208:11410/23:10470235

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E3fx5tIpDL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E3fx5tIpDL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2023.102225" target="_blank" >10.1016/j.cedpsych.2023.102225</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video games and attitude change: A meta-analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Video games are increasingly portraying many topics that we face in our everyday lives. Yet we have only limited evidence about the way narrative games affect how we think about the topics they depict; in other words, about the link between these games and attitude change. Therefore, we conducted a meta-analysis of video games&apos; effect on attitudinal change. The findings suggest that narrative video games affect players&apos; attitudes towards the topics depicted in games. This effect was present in studies focused on changes in both implicit (g = 0.36, k = 18) and explicit attitudes (g = 0.24, k = 101). Longer intervention duration and game mechanics such as stereotyping and meaningful feedback resulted in larger implicit attitude change. Regarding the robustness of the underlying evidence, half of the included studies were judged to be at high risk of bias. On the other hand, the impact of publication bias in this literature was found to be negligible. Altogether, this meta-analysis provides evidence that video games shape how we think about topics they represent.

  • Název v anglickém jazyce

    Video games and attitude change: A meta-analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Video games are increasingly portraying many topics that we face in our everyday lives. Yet we have only limited evidence about the way narrative games affect how we think about the topics they depict; in other words, about the link between these games and attitude change. Therefore, we conducted a meta-analysis of video games&apos; effect on attitudinal change. The findings suggest that narrative video games affect players&apos; attitudes towards the topics depicted in games. This effect was present in studies focused on changes in both implicit (g = 0.36, k = 18) and explicit attitudes (g = 0.24, k = 101). Longer intervention duration and game mechanics such as stereotyping and meaningful feedback resulted in larger implicit attitude change. Regarding the robustness of the underlying evidence, half of the included studies were judged to be at high risk of bias. On the other hand, the impact of publication bias in this literature was found to be negligible. Altogether, this meta-analysis provides evidence that video games shape how we think about topics they represent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary Educational Psychology

  • ISSN

    0361-476X

  • e-ISSN

    1090-2384

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    75

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    001094244200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174211424