Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Imagining Beyond the Human: Marketa Lazarová as Becoming-Animal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10393905" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10393905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jIJu.HcbHN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jIJu.HcbHN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Imagining Beyond the Human: Marketa Lazarová as Becoming-Animal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Two anecdotes appear to be commonly associated with František Vláčil&apos;s magnum opus Marketa Lazarová. The more famous one is that it was voted by critics as the best Czech film ever made. The other one is that the entire crew spent a year living in the wild, using only historical means of survival in order to create such material conditions as to be able to see through the eyes of medieval humans. This experience as part of the creative process came to be part of the film itself, as it is in many ways unlike anything else done by the makers. A sprawling, ever-evolving chaos defying linearity and perspective, perhaps it could be best described as an arrangement of parts connected in complex relation with little that would resemble a unity into which all parts would disappear. The elements then form a multiplicity: the film is consciously one and many at the same time and forms no organic whole.

  • Název v anglickém jazyce

    Imagining Beyond the Human: Marketa Lazarová as Becoming-Animal

  • Popis výsledku anglicky

    Two anecdotes appear to be commonly associated with František Vláčil&apos;s magnum opus Marketa Lazarová. The more famous one is that it was voted by critics as the best Czech film ever made. The other one is that the entire crew spent a year living in the wild, using only historical means of survival in order to create such material conditions as to be able to see through the eyes of medieval humans. This experience as part of the creative process came to be part of the film itself, as it is in many ways unlike anything else done by the makers. A sprawling, ever-evolving chaos defying linearity and perspective, perhaps it could be best described as an arrangement of parts connected in complex relation with little that would resemble a unity into which all parts would disappear. The elements then form a multiplicity: the film is consciously one and many at the same time and forms no organic whole.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Cine-Files

  • ISSN

    2156-9096

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus