Komparace vyučování matematiky v České republice a Polsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593069" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/329572258_Sbornik_vystupu_projektu_PradedPradziad_School_Network_Praca_zbiorowa_projektu_PradedPradziad_School_Network" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/329572258_Sbornik_vystupu_projektu_PradedPradziad_School_Network_Praca_zbiorowa_projektu_PradedPradziad_School_Network</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace vyučování matematiky v České republice a Polsku
Popis výsledku v původním jazyce
Aniž bychom si to někdy uvědomovali, matematika je součástí našeho každodenního života. Položení základů můžeme najít na počátku lidských dějin. Přes fakt, že prošla mnoha proměnami, je zde jedna věc neměnná. Učí člověka nejen logicky přemýšlet, rovněž také pracovat systematičtěji a praktičtěji. V současnosti je matematika součástí mnoha vědních oborů, a i nadále se rozvíjí. V době vyspělé techniky je tak oborem naprosto nezbytným. Rovněž ve vzdělávání patřila matematika vždy mezi elementární předměty. Její celková koncepce se ovšem v různých státech mnohdy liší až diametrálně. Určité diference můžeme najít také ve vzdělávacích systémech v České a Polské republice. Jakožto student učitelství matematiky bych se proto rád, byť pouze částečně, věnoval základním rozdílům nejen ve vzdělávacích systémech, ale také ve vyučování matematice v obou zemích.
Název v anglickém jazyce
Comparison of teaching mathematics in the Czech Republic and Poland
Popis výsledku anglicky
Without ever realizing it, mathematics is part of our everyday life. The foundations can be found at the beginning of human history. Despite the fact that it has undergone many changes, there is one thing unchanging. It teaches a person not only to think logically, but also to work more systematically and more practically. At present, mathematics is a component of many disciplines and continues to develop. In a time of advanced technology, the field is absolutely essential. Also in education, mathematics always belonged to elementary subjects. Its overall concept, however, varies widely in different countries. Certain differences can also be found in educational systems in the Czech and Polish Republics. As a student of mathematics teaching, I would like, though only partially, to devote fundamental differences not only to education systems but also to teaching mathematics in both countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník výstupů projektu Praděd/Pradziad School Network
ISBN
978-80-906104-1-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
41
Strana od-do
95-135
Název nakladatele
Institut EuroSchola
Místo vydání
Třinec
Místo konání akce
Olomouc, Opole
Datum konání akce
3. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—