Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401252" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.
Název v anglickém jazyce
Z: Prvotní průměty vyšší kultury u žáků v hodinách výtvarné výchovy The primary projections of so-called higher culture in pupils in art lessons
Popis výsledku anglicky
The article talking about the projections of so-called higher culture and art in educational reality, namely in the artistic processing of pupils and students in classes of art and aesthetic education. It discusses the possibilities of grades and types of school system where such projections can be found and evaluated. He speaks of a research project from a general pedagogical point of view, together with the artistic vision. More specifically, the discourse deals with defining the concept of higher culture for the needs of the educational field and with the geometric artistic expressions that can be derived from such higher cultural principles. The article speaks about individual world arts trends and groups in the twentieth century that such projections show in artistic education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Premeny školy a učitěľské vzdělávanie v historickom kontexte a nové perspektívy
ISBN
978-80-555-2267-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
505-509
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
6. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—