Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401252" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prvotní průměty vyšší kultury u žáků ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá průměty tzv. vyšší kultury a umění v edukační realitě, konkrétně ve výtvarném zpracování žáků a studentů v hodinách výtvarné a estetické výchovy. Pojednává o možnostech stupňů a typů školské soustavy, kde lze takovéto průměty nalézt a vyhodnocovat. Hovoří o výzkumném záměru z obecně-pedagogického hlediska společně s nazíráním uměnovědným. Konkrétněji se diskurs zabývá vymezením pojmu vyšší kultury pro potřeby edukačního pole a geometrickými výtvarnými projevy, které mohou z takových vyšších kulturních principů vycházet. Hovoří o jednotlivých světových výtvarných směrech a skupinách v období dvacátého století, které takové průměty v umělecké výchově udávají.

  • Název v anglickém jazyce

    Z: Prvotní průměty vyšší kultury u žáků v hodinách výtvarné výchovy The primary projections of so-called higher culture in pupils in art lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The article talking about the projections of so-called higher culture and art in educational reality, namely in the artistic processing of pupils and students in classes of art and aesthetic education. It discusses the possibilities of grades and types of school system where such projections can be found and evaluated. He speaks of a research project from a general pedagogical point of view, together with the artistic vision. More specifically, the discourse deals with defining the concept of higher culture for the needs of the educational field and with the geometric artistic expressions that can be derived from such higher cultural principles. The article speaks about individual world arts trends and groups in the twentieth century that such projections show in artistic education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Premeny školy a učitěľské vzdělávanie v historickom kontexte a nové perspektívy

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    505-509

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    6. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku