Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2503AOY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2503AOY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Umělecké vzdělávání hraje klíčovou roli nejen při rozvoji tvůrčích dovedností, ale také při přípravě studentů na profesionální zapojení v dynamickém kulturním sektoru. Tento článek se zabývá integrací teoretického a praktického vzdělávání umělců a kurátorů prostřednictvím účasti na mezinárodních výstavních projektech. Analyzuje tři konkrétní výstavní platformy (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), které propojují studenty katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty a Fakulty umění Ostravské univerzity s umělci a kurátory z různých kulturních kontextů. Studie ukazuje, že přímé zapojení studentů do uměleckých projektů přispívá k jejich profesnímu rozvoji, zlepšuje kurátorské a organizační dovednosti a poskytuje praktický model propojení výtvarné výchovy s odbornou praxí. V závěru článku je doporučeno posílení mezioborové výstavní spolupráce, rozšíření praktických kurátorských zkušeností v akademických programech a podpora strategií, které usnadňují aktivní zapojení studentů do mezinárodní umělecké scény.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Education in Interactions (monografie) Student / Producer / Curator / Artist / Educator – Involving and Connecting Students of Art Education and Fine Arts Programs with the Professional International Art Scene

  • Popis výsledku anglicky

    Art education plays a crucial role not only in developing creative skills but also in preparing students for professional engagement in the dynamic cultural sector. This article explores the integration of theoretical and practical education for artists and curators through participation in international exhibition projects. It analyzes three specific exhibition platforms (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), which connect students from the Department of Art Education at the Faculty of Education and the Faculty of Fine Arts at the University of Ostrava with artists and curators from diverse cultural contexts. The study demonstrates that direct student involvement in artistic projects contributes to their professional development, enhances curatorial and organizational skills, and provides a practical model for linking art education with professional practice. The article concludes by recommending the strengthening of interdisciplinary exhibition collaborations, expanding practical curatorial experiences in academic programs, and supporting strategies that facilitate active student engagement in the international art scene.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výtvarná výchova v interakcích

  • ISBN

    978-80-7599-471-4

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    467-483

  • Počet stran knihy

    512

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly