Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2503AOY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2503AOY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kvv/29132/konference-vytvarna-vychova-v-interakcich/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Student/Produkční/Kurátor/Umělec/Učitel – Zapojování a propojování studentů výtvarné výchovy a uměleckých studijních programů do profesionálního mezinárodního výtvarného provozu
Popis výsledku v původním jazyce
Umělecké vzdělávání hraje klíčovou roli nejen při rozvoji tvůrčích dovedností, ale také při přípravě studentů na profesionální zapojení v dynamickém kulturním sektoru. Tento článek se zabývá integrací teoretického a praktického vzdělávání umělců a kurátorů prostřednictvím účasti na mezinárodních výstavních projektech. Analyzuje tři konkrétní výstavní platformy (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), které propojují studenty katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty a Fakulty umění Ostravské univerzity s umělci a kurátory z různých kulturních kontextů. Studie ukazuje, že přímé zapojení studentů do uměleckých projektů přispívá k jejich profesnímu rozvoji, zlepšuje kurátorské a organizační dovednosti a poskytuje praktický model propojení výtvarné výchovy s odbornou praxí. V závěru článku je doporučeno posílení mezioborové výstavní spolupráce, rozšíření praktických kurátorských zkušeností v akademických programech a podpora strategií, které usnadňují aktivní zapojení studentů do mezinárodní umělecké scény.
Název v anglickém jazyce
Art Education in Interactions (monografie) Student / Producer / Curator / Artist / Educator – Involving and Connecting Students of Art Education and Fine Arts Programs with the Professional International Art Scene
Popis výsledku anglicky
Art education plays a crucial role not only in developing creative skills but also in preparing students for professional engagement in the dynamic cultural sector. This article explores the integration of theoretical and practical education for artists and curators through participation in international exhibition projects. It analyzes three specific exhibition platforms (LOOP, Spirit Open, Amalgamator), which connect students from the Department of Art Education at the Faculty of Education and the Faculty of Fine Arts at the University of Ostrava with artists and curators from diverse cultural contexts. The study demonstrates that direct student involvement in artistic projects contributes to their professional development, enhances curatorial and organizational skills, and provides a practical model for linking art education with professional practice. The article concludes by recommending the strengthening of interdisciplinary exhibition collaborations, expanding practical curatorial experiences in academic programs, and supporting strategies that facilitate active student engagement in the international art scene.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výtvarná výchova v interakcích
ISBN
978-80-7599-471-4
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
467-483
Počet stran knihy
512
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—